فروشگاه اینترنتی فرش مرداس

ساخت وبلاگ
فرش ماشینی لوکس

فرش ماشینی لوکس 

همه ی ما می دانیم که راه های زیادی برای زیبا نشان دادن خانه هایمان وجود داره. میتونه یکی از این انتخاب ها فرش ماشینی لوکس باشه.

فرش ها معمولا جلوه و تاثیر زیادی در ظاهر دکوراسیونمان خواهند داشت به گونه ای که اگر یک لحظه چشمانمان را ببندیم و خانه را بدون فرش تجسم کنیم و دوباره چشمانمان را باز کنیم متوجه خواهیم شد که بدون فرش خانه مان انگار جلوه و روح نخواهد داشت.

خب پس چقدر خوبه که از همان اول به انتخابی دست بزنیم که این زیبایی ها را چندین برابر کنه، البته خرید فرش به خصوص فرش ماشینی لوکس به علت گستردگی طرح و رنگ دغدغه هایی هم داره:

اینکه چه جوری و از کجا فرش بخریم ؟

فرش را چگونه در دکوراسیون قرار بدیم؟ا

اصلا چه نوع فرشی برای خانه ما مناسب است؟

و صدها سوال دیگر که در ذهن همه ما وجود داره.

انواع فرش ماشینی لوکس 

در ابتدا بهتره با انواع فرش ماشینی آشنا بشیم تا بتونیم بهتر تصمیم بگیریم. فرش های ماشینیاقسام مختلفی دارن :

فرش ۱۵۰۰ شانه ، فرش ۱۲۰۰ شانه ، فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه انواع فرش های ماشینیهستن که هر کدوم ویژگی های متفاوتی دارن.

فرش ماشینی لوکس

  • فرش ۱۵۰۰ شانه که با تراکم ۴۵۰۰ بافته می شه در حال حاضر ریزبافت ترین فرش ماشینی هست که ظرافت و زیبایی منحصر به فردی داره. اگر قصد خرید این نوع از فرش ها رو داریم بهتره یه کوچولو بودجه خرید فرش را بیشتر کنیم چون این فرش ها کمی گران تر از سایر فرش های ماشینی هستن. البته نکته مهم اینجاست که این نوع از فرش ها به راحتی میتونن با فرش های دستباف رقابت کنن .

 

فرش ماشینی لوکس

  • فرش ۱۲۰۰ شانه ظرافت ، زیبایی ، کیفیت ، هر چی را که انتظارش را داشته باشیم این فرش ها دارن به همین خاطر تونستن لقب دستباف گونه رو به نام خود ثبت کنن. تراکم فرش ۱۲۰۰ شانه ۳۶۰۰ هست، البته چون بافت اون با الیاف درجه یک و مرغوب انجام شده پس انتطار هیچ گونه پرز و حساسیتی رو از اون ها نباید داشته باشیم.

 

فرش ماشینی لوکس

  • فرش ۱۰۰۰ شانه فرش های ۱۰۰۰ شانه در واقع یه جورایی با فرش ۱۲۰۰ شانه برابری می کنن. هم زیبایی دارن و هم طرح های اون بسیار شبیه به طرح های فرش ۱۲۰۰ شانه است. البته تراکمشان کمی پایین تر از فرش های هزار و دویست شانه هست یعنی چیزی در حدوده ۳۰۰۰، اما از نظر کیفیت تقریبا یکسان عمل می کنن.

 

فرش ماشینی لوکس

 

  • فرش ۷۰۰ شانه  خب از هر چی که بگذریم نباید فراموش کنیم که فرش های ۷۰۰ شانه از محبوب ترین فرش های ماشینی بین ما ایرانی هاست. در واقع حس خوب راه رفتن روی فرش با پرزهای بلند رو، این فرش ها می تونه بهمون تقدیم کنه. تراکم این دسته از فرش ها ۲۵۵۰ هست ، البته فرش ۷۰۰ شانه یه مقدار کم پرزدهی رو داره اما بهتره نگران نباشیم چون بعد از یه مدتی با کشیدن جاروبرقی، این پرزها کاملا برطرف میشن.
فروشگاه اینترنتی فرش مرداس...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس دنبال می کنید

برچسب : فرشفرش 1000شانه,فرش 1200شانه,فرش 1500شانه,فرش 500شانه,فرش ۷۰۰شانه,فرش ماشینی, نویسنده : merdas merdascarpet بازدید : 231 تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 11:36

برند فرش ماشینی

بهترین برند های فرش ماشینی

فرش ماشینی زیبا و با کیفیت با هر نوعی برای همه خانه ها مهم و حیاتی هست، چرا که بخش اعظمی از زیبایی منزل و دکوراسیون رو فراهم میکنه. اما اینکه بدونیم چه فرشی انتخاب کنیم و بخریم برامون کاره مشکلی هست. سخت تر از اون اینه که از بین این همه فرش با مارک ها و برندهای مختلف بخوایم بهترین رو انتخاب کنیم هر چند که بعضی از شرکت ها با وجود برند شدن باز هم کیفیت آنچنانی ندارن. در واقع هر شرکت تولیدی یا کارخانه ای معیارهایی رو برای خودش تعریف کرده و از اصول خاصی پیروی میکنه بعضی ازکارخانه های فرش ، به کیفیت خیلی اهمیت میدن و بعضی از شرکت ها طرح و رنگ بندی براشون مهمه و بعضی دیگه تلاش میکنن فرشی با کیفیت و با طرح های زیبا و رنگ بندی های جدید تولید کنن به شرط اینکه بتونن قیمت خوب و مناسبی رو روی کالاشون بذارن.

مقایسه فرش کاشان و مشهد 

برند فرش ماشینی

من خودم به شخصه تعریف زیادی از فرش کاشان شنیدم و به بعضی از فروشگاه ها هم که سر زدم و طرح ها رو دیدم متوجه شدم فرش کاشان از نظر کیفیت و زیبایی از فرش مشهد هم بهتر و در جایگاه بالاتری قرار داره.

اگر شما هم تصمیم به خرید فرش کاشان دارین پس خیالتون راحت باشه میتونین بهترین کیفیت رو با بهترین قیمت خریداری کنین به علاوه چون کاشان شرکت ها و شهرک های زیادی داره، طرح های متنوعی رو به تولید میرسونه پس از این بابت نباید نگرانی داشته باشید چون دستتون برای انتخاب بازه.

حالا شما با برندها و مارک های فرش ماشینی آشنایی دارین؟ میدونین بهترین مارک برای خرید فرش ماشینی چه مارکیه؟ خب امروز میخوایم بیشتر با این برندها آشنا بشیم با ما همراه باشید تا این برندها رو بیشتر بشناسید.

معرفی بهترین برندهای فرش ماشینی کاشان

برند فرش ماشینی

اگه بخوایم مارک ها و برندهای فرش ماشینی رو توضیح بدیم خود فرش کاشان یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید فرش ماشینی هست که هم از نظر کیفیت و هم از نظر تنوع حرف اول رو میزنه اما نباید اشتباه کنیم؛ فرش کاشان نام شرکت یا کارخانه نیست بلکه به کلیه فرش های تولید شده در منطقه کاشان ، فرش کاشان گفته میشه.

فرش خاطره کویر ، فرش قیطران ، فرش نگین مشهد ، فرش سورنا ، فرش آریایی ، فرش محتشم ، فرش ایران مهر اینا نمونه ای از برندهایه مرغوب فرش کاشان هستن که هم سابقه طولانی دارن و هم نقشه و طرح های زیبا و با کیفیتی تولید میکنن.

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس دنبال می کنید

برچسب : برند فرش های ماشینی,فرش,فرش کاشان,فرش ماشینی,فرش مشهد, نویسنده : merdas merdascarpet بازدید : 201 تاريخ : پنجشنبه 27 دی 1397 ساعت: 11:40

نخ‌ها را می توان رشته‌های باریک و بلندی معرفی کرد که از به هم پیوستن الیاف به وجود می آیند و در صنایعی مانند صنعت نساجی ،‌ صنعت فرشبافی و … کاربرد دارند که این محصولات جزء اصلی این صنایع را تشکیل می دهند. جنس این نخ‌ها عموما بسته به الیافی که در آن‌ها استفاده می شود به سه گروه نخ‌های طبیعی با الیاف طبیعی،‌ نخ‌های مصنوعی با الیاف مصنوعی و نخ‌های مخلوط با ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی تقسیم می شوند. این نخ‌ها به تنهایی برای مواردی مانند وصل کردن تکه‌های پارچه استفاده می شوند اما برای ایجاد محصول با استفاده از نخ‌ها لازم است تا طی روش‌های مختلف بافته و در هم آمیخته شوند و سپس محصولاتی مانند پارچه، فرش تولید می شود. شیوه قرار گیری این نخ‌ها کنار یکدیگر و همین طور استفاده از انواع مختلف نخ،‌ محصولاتی با ویژگی‌ها و کیفیت‌های متنوع تولید می کند که هر کدام بسته به جنسی و کاربردی که دارند برای محصولی خاص استفاده می شوند.

رنگرزی نخ‌ها

در این خصوص باید ذکر کنیم که تنها انواع نخ نیستند که رنگ می شوند و سپس بافته می شوند بلکه در موارد زیادی ابتدا نخ‌ها با رنگ طبیعی خود بافته شده و سپس کار رنگرزی روی آن‌ها انجام می شود. در واقع رنگرزی فرآیندی است که روی انواع کالاهای نساجی مانند انواع نخ ،‌ پارچه،‌ پوشاک و … به وسیله رنگ‌های طبیعی و شیمیایی انجام می پذیرد. این محصولات نساجی در محلول‌های رنگی قرار داده می شوند و مولکول‌های رنگی به خوبی به داخل آن‌ها نفوذ می کنند گاهی رنگرزی به صورت چاپ نیز انجام می پذیرد که در این صورت نیز کیفیت رنگ این منسوجات تفاوتی با حالت قبل ندارد در واقع کیفیت رنگ بیش‌تر نوع رنگ به کار رفته مربوط می شود تا روش رنگرزی.

از عوامل موثری که در ایجاد یک رنگرزی خوب تاثیر دارند می توان به مواد رنگزا،‌ جنس کالایی که قرار است رنگرزی شود و ماشین‌های رنگرزی اشاره کرد. هرکدام از این عوامل با نسبت‌های متفاوتی در کیفیت رنگ نهایی محصولات تاثیر دارند و کیفیت رنگ محصولات در هنگام استفاده،‌ شست و شو و در مقابل نور خورشید نباید تغییر کند.

انواع نخ

انواع نخ

انواع نخ را به حالت کلی می توانیم به سه دسته نخ‌های طبیعی، نخ‌های مصنوعی و ترکیبی از این دو نوع تقسیم کرد که این تقسیم بندی بستگی به الیاف آن‌ها دارد.

  • نخ‌های طبیعی با الیاف طبیعی ویژگی‌های منحصری به فردی از قبیل راحتی در شست و شو، مقاوم بودن در برابر سایش، ضد حساسیت بودن و …از محبوبیت زیادی برخوردارند.
  • در طرف مقابل این نخ‌ها،‌ نخ‌هایی با الیاف مصنوعی هستند که به مرور زمان استقبال از آن‌ها رو به رشد است و در خیلی از کشورها به خوبی جایگزین نخ‌های طبیعی شده اند. این نخ‌ها،‌ خصوصا نخ پلی استر، حجم زیادی از نیاز بازار مصرفی مردم آمریکا و اروپا را تشکیل می دهند. دلیل اصلی این جایگزینی، مقاومت در مقابل چروک شدن و از طرفی سریع خشک شدن آن، ثبات رنگ، همین طور زیبایی و یکنواختی آن است که بیشتر در زمینه تولید پوشاک استفاده می شوند.

کاربرد انواع نخ

نخ‌های طبیعی در دوخت لباس و منسوجات و همین طور صنایع دیگری مانند فرشبافی کاربرد فراوانی دارند. این الیاف ویژگی‌های طبیعی منحصر به فردی دارند و قیمت آن‌ها در مقایسه با نخ‌های مصنوعی گران‌تر است. نخ‌های پشمی برای لباس‌های زمستانی و فرش‌های دستباف بیشترین کاربرد را دارند ولی نخ‌های پنبه و کتان در لباس‌هایی خنک‌تر مورد استفاده قرار می گیرند. نخ ابریشم از نخ‌های گران قیمتی است که کاربرد آن در پارچه و فرش هزینه زیادی دارد و تهیه این بافته‌های ابریشمی برای تمام اقشار جامعه امکان پذیر نمی باشد.

نخ‌های مصنوعی از الیاف مصنوعی تولید می شوند که این الیاف گاهی ممکن است ریشه طبیعی داشته باشند ولی به طور معمول در طبیعت وجود ندارند و طی فرآیند خاص و به صورت مصنوعی تولید می شوند. این نخ‌ها علاوه بر استفاده معمول در پوشاک و فرش و … برای مواردی به طور خاص مانند لباس‌های ضد آتش، ضد گلوله، ضد چاقو و … تهیه و تولید می شوند که البته نخ‌های ویژه ای که برای این موارد مورد استفاده قرار می گیرند در لباس‌ها کارایی ندارند و به طور تخصصی برای هدفی خاص تهیه می شوند.

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس دنبال می کنید

برچسب : انواع نخ,بهترین جنس پارچه,بهترین جنس نخ,پارچه,جنس نخ,فرش,نساجی, نویسنده : merdas merdascarpet بازدید : 254 تاريخ : سه شنبه 25 دی 1397 ساعت: 12:42

فرش ها از وسایل مورد نیاز خانه ها هستند و خانه بدون فرش خالی و بی روح است. حتی در دکوراسیون خانه های مدرن هم از فرش ها استفاده می شود. فرش دستباف ایرانی شهرت جهانی دارد و کالای بسیار با ارزش و زیباییست. فرش دستباف مرغوب را در دنیا به نام ایران می شناسند و به دلیل استفاده از نخ های طبیعی و مرغوب در آن ها کیفیت بسیار عالی دارند. این فرش ها توسط قالیبافان هنرمند، بافته می شود و مانند یک اثر هنری نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. همه این ویژگی ها فرش نفیس دستباف را جز فرش های گران و لوکس قرار داده است. اما همین قیمت گران باعث شده تا بسیاری از خانواده ها توانایی خرید آن را نداشته باشند و به پیگیری خصوصیات فرش ماشینی و خرید آن روی بیاورند.

نوع نخ ها، مهمترین خصوصیات فرش ماشینی

درست است که فرش های دستباف از نظر کیفیت و زیبایی نظیر ندارند اما فرش های ماشینی جدید هم چیزی از فرش های دستباف کم ندارند. فرش های ماشینی با دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته و مطابق متد روز دنیا بافته می شوند. این فرش ها علاوه بر تنوع در طرح و نقش،‌ بافت و نخ به کار برده شده در آن ها هم متفاوت هستند و هر کدام ویژگی های خاصی دارند. معمولا در فرش های ماشینی از نخ های پشمی،‌ اکرولیک، پلی استر، پلی پرولین و تاپس استفاده می شود.

از خصوصیات فرش ماشینی پشمی می توان به این موضوع اشاره کرد که به دلیل ساختار پشم، لطافت و نرمی بیشتری دارند. آن ها عایق های خوبی در برابر سرما و گرما هستند. این فرش ها دوام و طول عمر بالایی دارند اما از طرفی پشم ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

 

 

خصوصیات فرش ماشینی

  • فرش های ماشینی مرغوب، فرش هایی با نخ اکرولیک و تاپس هستند. این فرش ها دوام و طول عمر بالایی دارند. از طرفی این نوع نخ باعث شده تا فرش ها در مقابل نور و شست و شو تغیر رنگ ندهند. بیشتر فرش های ماشینی کلاسیک موجود در بازار از این نوع نخ بافته می شوند.
  • فرش هایی که با نخ های پلی استر یا ابریشم مصنوعی بافته می شوند پیوستگی بالایی دارند و به همین خاطر پرز دهی ندارند. این نخ ها براق و درخشان هستند و تقریبا جلوه ابریشم گونه دارند. قیمت نخ های پلی استر از نخ های اکرولیک ارزان تر هستند. این نخ ها در بافت فرش های مدرن به کاربرده شده است.
  • نخ دیگری که در بافت فرش ها استفاده می شود، نخ های پروپلین است. این نخ ها معمولا ارزان تر هستند و فرش های بافته شده با این نخ ها قیمت مناسب تری دارند. فرش های فانتزی معمولا از این نخ ها تهیه می شود.

اهمیت تراکم به عنوان یکی از خصوصیات فرش ماشینی

از دیگر نکاتی که در ذکر خصوصیات فرش ماشینی اهمیت دارد، میزان شانه و تراکم فرش هاست. این فرش ها در تعداد گره های مختلف در عرض فرش بافته می شوند. به تعداد گره در یک متر عرض فرش شانه می گویند هرچه میزان شانه فرش بیشتر باشد فرش منسجم و متراکم تر است و همین طور میزان ضخامت فرش کاهش می یابد. فرش هایی با تراکم بالا ظرافت زیادی دارند و نقش فرش زیبا تر و خواناتر دیده می شود. در این فرش ها به دلیل فشردگی گرد و غبار کمتری نفوذ می کند. فرش های ماشینی با تعداد شانه ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ بافته می شوند.

تراکم فرش ها در قیمت آن ها تاثیر می گذارد، با افزایش تراکم فرش قیمت آن افزایش می باید و البته این تراکم بالا فرش ها را ظریف و شبیه به فرش دستباف می کند. بهتر است از فرش های تراکم بالا برای فضای پذیرایی استفاده کنید و برای اتاق های دیگر مانند اتاق خواب ها فرش های ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه را انتخاب کنید.

فرش های ماشینی طول عمر خوبی دارند و با دوام هستند. برخی عوامل مثل جنس نخ به کار برده شده در کیفیت آن تاثیر زیادی دارد. فرش های پشمی و اکرولیک بیشترین دوام و ماندگاری را در بین فرش های ماشینی دارند.

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس دنبال می کنید

برچسب : بهترین نخ فرش,جنس نخ فرش,خصوصیات فرش ماشینی,فرش,فرش دستباف,فرش ماشینی,فرش های ماشینی, نویسنده : merdas merdascarpet بازدید : 178 تاريخ : يکشنبه 23 دی 1397 ساعت: 18:11

حتما برای شما هم پیش آمده که لباستان لک شود ولی ندانید که چطور باید آن را پاک کنید چون هرکدام از این لکه‌ها به روشی متفاوت پاک می شوند. لکه‌ها روی هر چیزی که باشند مانند مبلمان، فرش‌ها،‌ لباس‌ها و … ظاهر آن را زشت می کنند پس بهتر است در اسرع وقت آن را پاک کنید چون بعضی از آن‌ها به عمق پارچه‌ها نفوذ می کنند و ممکن است دیگر از بین نروند. برای پاک کردن هر لکه ای راهکار به خصوصی وجود دارد که اگر اشتباه عمل کنید دیگر پاک نمی شوند البته این به جنس پارچه نیز بستگی دارد و کلا بعضی پارچه‌ها خوب تمیز می شوند. اولین قدم برای پاک کردن لکه روی لباس این است که زمان را از دست ندهید تا کهنه و ثابت نشوند سپس راه حل مناسب را پیدا کنید.

۱٫ پاک کردن لکه روغن

این لکه‌ها جزء سرسخت‌ترین آن‌ها هستند و گاهی هرچقدر که تلاش می کنید باز اثری از خود باقی می گذارند. برایپاک کردن لکه روغن حالا چه روغن مواد غذایی باشند و چه روغن‌های صنعتی زمان را از دست ندهید و تا زمانی که تازه هستند به سراغ آن‌ها بروید. یک پارچه تمیز سفید و پنبه ای انتخاب کنید و آن را روی لکه روغنی بگذارید و سپس از اتوی داغ استفاده کنید،‌ با این کار روغن موجود، جذب پارچه پنبه ای می شود. حتی اگر دسترسی به اتو و پارچه ندارید اول از همه با یک دستمال کاغذی، چربی را از روی لباس بردارید اما دقت کنید آن را روی پارچه نکشید تا لکه پخش نشود. سپس به سراغ پودر جوش شیرین،‌نمک یا پودر بچه بروید و سطح لکه را کاملا بپوشانید و یک ساعت زمان دهید بعد از این مدت پارچه را بشورید. با این کار معمولا لک چربی از بین می رود اما اگر باز جای آن باقی ماند می توانید برای تمیزی بیشتر از صابون یا یک شوینده آنزیم دار استفاده کنید.

۲٫ پاک کردن لکه شکلات

 

پاک کردن لکه

شکلات‌ها از موادی هستند که هرچه زمان بگذر دیرتر پاک می شوند اما اگر به موقع اقدام کنید کاملا تمیز می شوند. اول باید صبر کنید تا شکلات خشک شود و بعد سعی کنید بدون پخش کردن، آن را از روی سطح لباس بردارید. سپس لباس را خیس کنید و بعد از اضافه کردن کمی شوینده صبر کنید تا مواد به خوبی داخل پارچه نفوذ کنند. در مرحله بعد به آرامی صابون یا پودر لباسشویی روی آن ماساژ دهید و کمی چنگ بزنید تا لک شکلات به خوبی از روی آن پاک شود.

۳٫ لکه‌های آدامس

پاک کردن آدامس از روی لباس کار سختی به نظر نمی رسد فقط کافیست آن را در فریزر بگذارید یا چند تکه یخ روی آن قرار دهید تا سفت شود و بعد به راحتی آن را از روی لباس پاک کنید. آدامس‌ها معمولا لکی از خود به جای نمی گذارند.

اما این کار در مورد دیگر مواد چسبنده مانند انواع چسب‌های مایع جواب نمی دهد چون این چسب‌ها به داخل بافت پارچه نفوذ می کنند. بهترین راه برای از بین بردن آن‌ها استفاده از حلال‌هاییست که روی خود چسب ذکر شده است، فقط دقت داشته باشید این حلال‌ها گاهی ممکن است بخار سمی داشته باشند.

۴٫ پاک کردن لکه آب میوه

لکه‌های آب میوه مانند آب پرتقال معمولا به راحتی از روی لباس پاک می شوند اما بعضی از میوه‌ها مانند آلبالو، شاتوت و … لکه‌های سرسخت‌تری دارند. در حالت کلی ابتدا پارچه را در زیر فشار قوی آب قرار دهید و اجازه دهید آب میوه از بافت پارچه خارج شود، سپس از مواد شوینده استفاده کنید و آن را مستقیما بر روی لکه بریزید و به خوبی با دست بشویید تا مطمئن شوید اثر آن از بین رفته باشد، اگر لازم بود می توانید این کار را چند بار تکرار کنید.

۵٫ لکه‌های جوهر

پاک کردن لکه

جوهر نیز یکی دیگر از مواد سرسخت است چون به راحتی داخل پارچه نفوذ می کند، سریع خشک می شود و تبدیل به نقشی از پارچه می شود. برای پاک کردن لکه جوهر نیز باید عجله کنید وگرنه با گذشت زمان این لکه‌ها دیگر پاک نمی شوند. به سراغ حوله یا دستمال تمیزی بروید و بدون اینکه لکه را پخش کنید سعی کنید تمام جوهر جذب دستمال شود و خیسی آن را بگیرید. بعد از آن باید از کمی الکل استفاده کنید و به آرامی روی پارچه بمالید چون الکل معمولا دانه‌های رنگی جوهر را خنثی می کند.

ترفند دیگری که در این زمینه می تواند مفید باشد استفاده از دستمال‌های لاک پاک کن است،‌ این دستمال‌ها نیز رنگ را پاک می کنند. روش‌هایی طبیعی مانند استفاده از شیر نیز وجود دارد. کافیست قسمتی از پارچه را به شیر آغشته کنید و اجازه دهید پارچه در شیر باقی بماند،‌ سپس آن را بشویید.

دقت کنید برای پاک کردن هیچ لکه ای از بنزین در فضایی مانند حمام و سرویس‌های بهداشتی استفاده نکنید،‌ این ماده بسیار آتش زا است و می تواند خطر آتش سوزی و انفجار داشته باشد.  

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس دنبال می کنید

برچسب : پارچه,پاک کردن آدامس,پاک کردن لکه,پاک کردن لکه جوهر,لباس,نساجی, نویسنده : merdas merdascarpet بازدید : 189 تاريخ : شنبه 22 دی 1397 ساعت: 21:40

شاید اولین سوالی که در این مورد به ذهنتان برسد این باشد که آیا عتیقه‌ها در دکوراسیون‌های امروزی نیز کاربردی دارند؟ عتیقه‌ها عناصر قدرتمندی در دکوراسیون هستند که به راحتی هم با دکوراسیون‌های کلاسیک و هم با دکوراسیون مدرن هماهنگ می شوند و می توانند فضایی خیره کننده ایجاد کنند. از آنجایی این وسایل به خوبی، سلیقه و سبک مورد نظر شما را منعکس می کنند بهتر است قبل از استفاده از آن‌ها در انتخاب خود دقت کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

برای استفاده از وسایل آنتیک راه‌های زیادی وجود دارد که در سبک‌های کلاسیک و سنتی‌‌تر می توانید چند نمونه ساده آن را انتخاب کنید. در این نوع چیدمان، وسایل با هم همخوانی دارند و عتیقه‌ها در عین حال که به زیبایی محیط کمک کرده اند به عنوان جزئی از دکوراسیون با اجزای دیگر ارتباط دارند. راه دیگر استفاده از وسایل عتیقه و لوکس در دکوراسیون‌های مدرن است که این مدل چیدمان؛ زیبایی اشیاء عتیقه را به عنوان عنصری متضاد، بیشتر از قبل نمایان می کند و می تواند مانند یک نقطه کانونی جلب توجه کند.

ایجاد دید بصری زیبا به کمک وسایل عتیقه

وسایل عتیقه

یکی از اجزای قدرتمندی که در داشتن دکوراسیون زیبا به شما کمک می کند فرش‌ها هستند. فرش به تنهایی با طرح‌ها و نقش‌های متنوع به خوبی با انواع دکوراسیون هماهنگ می شوند، اما انواع عتیقه و آنتیک آن جذابیت بیشتری دارند. نکته ای که برای استفاده از این وسایل عتیقه وجود دارد به کارگیری ماهرانه آن‌ها در محیط است، قرار دادن در جای مناسب که به درستی و به خوبی دیده شوند و همین طور هماهنگ کردن سایر اجزا با آن‌ها از نکات مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

برای انتخاب فرش‌های عتیقه به سراغ فرش دستباف بروید چون‌ هر چقدر از طول عمر فرش‌های دستباف بگذرد ارزش آن‌ها بیشتر می شود. تهیه فرش دستباف هزینه زیادی دارد و ممکن است برای بعضی از خانواده‌ها مسیر نباشد به همین دلیل می توانید به سراغ فرش‌های وینتیج بروید، فرش‌های استفاده شده ای که طی فرآیندی ظاهری کهنه پیدا می کنند و از نظر قیمت نسبت به فرش‌های دستباف مقرون به صرفه‌‌تر هستند و به خوبی مانند وسایل عتیقه در خانه شما می درخشند.

بهترین چیدمان وسایل عتیقه

نکته ای که در مورد استفاده از وسایل عتیقه و آنتیک وجود دارد نحوه چیدمان آن‌هاست تا زیبایی اثر به خوبی دیده شود. چه از فرش عتیقه استفاده می کنید و چه از ظروف و مجسمه عتیقه،‌ باید جایی مناسب و ویژه برای آن‌ها در نظر بگیرید تا هم از آسیب‌های احتمالی در امان باشند و هم زیبایی و صلابت آن‌ها بین وسایل خانه پنهان نشود.

اتاق نشیمن یکی از صمیمی‌‌ترین فضاهای خانه است که افراد ساعات زیادی را در آن سپری می کنند و رفت و آمد بیشتری دارد، این فضا برای استفاده از برخی وسایل عتیقه ،‌ مانند ظروف شکستنی گزینه مناسبی نیست اما در عوض فضای پذیرایی خانه برای این چیدمان بهترین گزینه است، فضایی که معمولا بهترین و زیبا‌‌ترین قسمت خانه را تشکیل می دهد و همیشه مرتب است.

چیدمان وسایل آنتیک و عتیقه به خود وسایل نیز مربوط است مثلا اگر می خواهید از ظروف عتیقه یا شمعدانی‌های قدیمی استفاده کنید می توانید آن‌ها را روی میز ناهار خوری قرار دهید و اگر یک گرامافون عتیقه دارید به راحتی می توانید آن را در اتاق نشیمن خود قرار دهید. ذات وسایل وسایل عتیقه کلاسیک و رسمی است و اگر از آن‌ها در دکوراسیون‌های مدرن استفاده کنید در واقع تلفیقی از دکوراسیون مدرن و کلاسیک ایجاد کرده اید که یکی از راه‌های ایجاد چنین دکوراسیونی پر کردن اطراف عتیقه‌ها با وسایل مدرن است. این چیدمان نمایی جذاب و لوکس ایجاد می کند.

اشتباه نکنید

وسایل عتیقه

وسایل عتیقه را با وسایل کهنه اشتباه نگیرید. این که شما تمام وسایل کهنه خود را در دکوراسیون به عنوان عتیقه قرار دهید اصلا وجهه زیبایی ندارد. عتیقه‌ها معمولا وسایل ارزشمند قدیمی هستند که به مرور زمان بر ارزش آن‌ها اضافه شده است، بنابراین هر وسیله ای که قدیمی باشد نمی توان عتیقه در نظر گرفت. عتیقه‌ها در واقع اشیا قدیمی هستند که به دلیل زیبایی، کمیابی،‌ دوران تاریخی و … مورد توجه بیشتری قرار می گیرند و باید زمان قابل توجهی از عمر آن گذشته باشد.

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس دنبال می کنید

برچسب : خرید عتیقه,خرید فرش,دکوراسیون,دکوراسیون مدرن,عتیقه جات,فرش,وسایل عتیقه, نویسنده : merdas merdascarpet بازدید : 203 تاريخ : سه شنبه 18 دی 1397 ساعت: 17:52

مبل ‌ها از وسایل اصلی خانه هستند که خرید آن ‌ها دغدغه زیادی دارد و زمان زیادی می گیرد. معمولا در هنگامخرید مبل وسواس زیادی به خرج می دهیم تا بهترین مبل برای دکوراسیون خانه خود را تهیه کنیم. قبل از هر چیزی باید این واقعیت را قبول کنیم که مبلمانی که در مغازه و نمایشگاه، زیبا و جذاب به نظر می رسند ممکن است تصویر بدی در خانه ما ایجاد کنند. مغازه دار بهترین ‌های خود را پشت ویترین قرار می دهد و از نور پردازی ویژه ای برای آب و تاب دادن به آن استفاده می کند تا همه نظر‌ها را به خود جلب کند. از طرفی وسعت مغازه و نمایشگاه باعث می شود تا چیدمان مبلمان کار راحتی باشد اما در خانه معمولا این مقدار فضا وجود ندارد. پس به همه این نکات توجه کنید و در هنگام خرید مبل مانند خرید فرش ، تمام فضای خانه خود را تصور کنید و اجزای آن را به خوبی به یاد بیاورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

۳ قدم اساسی برای خرید مبل

۱٫ فضای خانه را در نظر بگیرید

نکته اولی که باید در نظر بگیرید متراژ فضای پذیرایی خانه است. اینکه خانه شما چقدر گنجایش دارد و چه مبلی مناسب فضای شماست. مثلا در خانه ای ۶۰ متری که شاید فضای پذیرایی آن خیلی بزرگ نباشد انتخاب مبلمان استیل و بزرگ که هر کدام حجم زیادی دارند خیلی کار عاقلانه ای نیست. این مبلمان در فضای کوچک زیبایی خود را از دست می دهند و دست و پاگیر می شوند و با هر بار راه رفتن حتما به مبل ‌ها و میز ‌ها برخورد می کنید و کلافه می شوید. پس معلوم شد مبلمان استیل و بزرگ به درد فضایی می خورد که حداقل مجبور نباشید مبل ‌ها را دور تا دور خود جمع کنید و جای راه رفتن نداشته باشید.

۲٫ سبک دکوراسیون را آشفته نکنید

بعد از اینکه ابعاد فضای خود را شناسایی کردید نوبت به بررسی سبک خانه می رسد. چه سبکی را می پسندید و بیشتر وسایل خانه شما چه مدلی هستند؟ باید مبل ‌هایی که می خرید هم زیبا باشند و هم قابلیت هماهنگ شدن با فضای خانه شما را داشته باشند. انتخاب زیبا، فقط یک بخش کار است، اگر این مبلمان با خانه و وسایل شما همخوانی نداشته باشد زیبایی مبل ‌ها اصلا دیده نمی شود که هیچ، ‌بلکه کاملا هم زشت به نظر می رسد و فضای خانه را به هم می ریزد.

۳٫ هزینه اضافی بابت تعمیرات ندهید

بعد از بررسی ‌ها نوبت به قسمت اصلی ماجرا می رسد، چقدر می خواهید هزینه کنید؟ لازم نیست هزینه گزافی بپردازید و به سراغ خرید مبل با قیمت ‌های نجومی بروید در بین همین مبلمان معمولی و رایجی که در بازار هست مبل ‌های خوب و با کیفیتی وجود دارد که با صرف کمی زمان و دقت می توانید مناسب بودجه خود مبل پیدا کنید. اما در این جا باید خیلی دقت کنید که به بهانه صرفه جویی، کیفیت را قربانی نکنید چون اینجوری خیلی زود دچار دردسر می شوید یا باید دوباره مبلمان را تعویض کنید و یا آن ‌ها را تعمیر کنید. که خب گاهی هزینه تعمیر خیلی زیاد‌تر ازخرید مبل می شود و همین طور ممکنن است ظاهر مبلمان به خوبی قبل نشود.

کاناپه ای برای دراز کشیدن می خواهید؟

خرید مبل

کاربرد مبل خود را بدانید. برای چه کاری می خواهید مبل بخرید؟ مبل برای اتاق پذیرایی می خواهید؟ یا برای اتاق نشیمن؟ می خواهید مبل راحتی داشته باشید و روی آن لم دهید و کتاب بخوانید یا مبلمان رسمی مد نظر دارید؟ پس در نظر گرفتن کاربرد مبلمان از نکات دیگری است که اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می کند تا در خرید مبلدچار اشتباه نشوید.

مبلمان خود را سبک و سنگین کنید

نکته ای که شاید گاهی از قلم بیوفتد اندازه و وزن مبل است. منظور این نیست که مبل ‌ها را قبل از خرید وزن کنید اما از آنجایی که شما هم به نظافت خانه خود اهمیت می دهید پس باید بدانید که برای تمیز کردن فرش و زیر مبل ‌ها احتیاج به جابجایی آن‌ها دارید. پس اگر قرار باشد برای هر بار جارو کشیدن و تمیز کاری، چند نفر به شما در جابجایی مبل ها کمک کنند قطعا به دردسر افتاده اید. همین طور اگر می خواهید از فرش بزرگی استفاده کنید که زیر مبل ‌ها قرار بگیرد باید بدانید که ممکن است مبلمان سنگین، به فرش شما آسیب وارد کند.

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس دنبال می کنید

برچسب : خرید فرش,خرید مبل,دکوراسیون,دکوراسیون داخلی,مبلمان, نویسنده : merdas merdascarpet بازدید : 246 تاريخ : دوشنبه 17 دی 1397 ساعت: 18:29

رنگ سفید همیشه در بین افراد به عنوان یک رنگ محبوب و دوست داشتنی بوده و هست. رنگی که همه چیز رو درون خود جای داده؛ پاکی و پاکیزگی، روشنی و آرامش. استفاده از این رنگ برای هر فضایی، ایده‌آل و مناسب خواهد بود اما به شرطی که در کنار رنگ های دیگر قرار بگیره و ترکیبی زیبا رو بسازه. فرش هم همانطوری که می دونید لازمه هر نوع خونه ای هست و در زیبایی نقش مهمی داره حالا تصور کنین که از نوع سفید هم انتخاب بشن اون موقع است که همه چیز جذابیت خاصی خواهد داشت.

اما باید بدونین که با خرید فرش سفید هیچ محدودیتی در انتخاب باقی وسایل و چیدمان براتون ایجاد نخواهد شد و احساس راحتی و آسایش زیادی در دکوراسیون منزلتون و فضای اطراف احساس میکنین. اگر که دوست دارین خونه ای رویایی و خیره کننده داشته باشین، خرید فرش سفید و چیدمانی هیجان انگیز رو فراموش نکنیند.

 

 

پذیرایی شیک و جذاب با خرید فرش سفید

پذیرایی یا سالن نشیمن، قلب هر خونه ای به حساب میاد. نشیمن جایی هست که محل دورهمی ها و کنار هم قرار گرفتن اعضای خونه هست. همه ما دوست داریم فضایی رو برای خودمون به وجود بیاریم که هم احساس راحتی کنیم و هم از آخرین ایده ها و جدیدترین دکوراسیون بهره ببریم پس باید دکوراسیونمون جوری دیزاین بشه که بدرخشه و در معرض دید و توجه قرار بگیره که یکی از المان های ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش، همین رنگ سفید میتونه باشه که به راحتی با هر رنگ دیگه ای هماهنگ میشه و جلوه خاصی به فضا میده.

از فرش با رنگ سفید و روشن کمک بگیرید

خرید فرش سفید

درسته که خرید فرش سفید معایبی هم داره از جمله اینکه زود به زود کثیف و چرک میشه اما خوبی هایی هم داره که با هیچ رنگی قابل قیاس نیست. به علاوه فرش سفید فضای خونتون رو بزرگتر و بازتر نشون میده، قابل توجه کسانی که فضای بسته و کوچیکی دارن. البته باید بدونین که یه دکوراسیون کاملا سفید ممکنه کمی بی روح و خسته کننده به نظر برسه اما چطور میتونیم این حس کسلی و یکنواختی رو از بین ببریم؟ بر فرض اگر که فرشتون سفید بود برای به وجود آوردن فضایی متفاوت و متناقض خوبه که برای دیگر وسایلتون رنگ تیره تری رو انتخاب کنین تا دیدی متفاوت در دکوراسیونتون به وجود بیاد. مثلا چون فرش و مبلمان به هم نزدیک هستن و دو تا از وسایل مورد توجه و اصلی در پذیرایی به حساب میان خوبه که این دو وسیله، رنگبندی متضادی داشته باشن اینجوری پذیرایی یا نشیمن خونمون شیک تر و جذاب تر به نظر خواهد رسید.

فروشگاه اینترنتی فرش مرداس...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی فرش مرداس دنبال می کنید

برچسب : خرید فرش,خرید فرش سفید,دکوراسیون,دکوراسیون پذیرایی,فرش,فرش رنگ روشن,فرش سفید رنگ, نویسنده : merdas merdascarpet بازدید : 215 تاريخ : شنبه 8 دی 1397 ساعت: 15:08